טיפולים ובדיקות לרכב שמומלץ לעשות לקראת החורף

האם הכנת את הרכב שלך לחורף? לא? חבל!

החורף הישראלי מצליח כמעט תמיד להפתיע את כולנו. הגשמים שיורדים מגיעים במרווחים גדולים ובתנאים האלו אפילו רכבים תקינים או 'כמעט תקינים' מתקשים לעמוד.

הזנחה של מערכות בטיחותיות ברכב (כגון: צמיגים, מגבים או בלמים) עלולה להפוך גם רכבים חדשים למסוכנים. החוק מחייב ביצוע של בדיקות תקינות עונתיות לקראת החורף בכלי תחבורה ציבוריים, אבל ברכב פרטי האחריות היא שלך, הנהג!

ביננו, כל נהג בעל ניסיון יודע שיש הבדל עצום בין נהיגה בעונת החורף לנהיגה במזג אוויר רגוע. הגשם מסיח את הדעת ומכביד על הראייה, הכביש חלק ורטוב ומשפיע על מהירות הבלימה שלנו ושל הנהגים שנוסעים לידנו על הכביש, שלא לדבר על זה שהיציבות של הרכב על הכביש נפגמת ויש עוד מגוון ליקויים שיכולים להשפיע על המערכות השונות של הרכב.
אם עד כאן עוד לא השתכנעת, אז גם משטרת ישראל נכנסת להילוך גבוה ובתקופת החורף עורכת בדיקות פתע מקיפות, מבצעת מאות קנסות ומורידה מהכביש רכבים שהליקויים בהם מסכנים באופן חמור את הנהג.

איך להכין את האוטו לקראת החורף? מספר טיפים שיעזרו לך לנהוג בבטיחות בימים גשומים.
נהיגה בחורף יכולה להיות מסוכנת עקב גשמים, רוחות חזקות, ערפל או ברד.

אז מה עושים?

הינה כמה בדיקות פשוטות אבל חשובות מאד שאתם יכולים לבצע בקלות:

מגבים – איך אפשר לנהוג בלי לראות?

כשהמגבים תקינים הם יעזרו לך לראות את הדרך בימים הגשומים. ממוצע תוחלת החיים של מגבים בארץ היא שנה, אפשר לראות את מצב המגב לפי הסדקים שעל הלשונית. בסוף המייל מצורף סרטון עם הסבר והדגמה איך לבדוק את המגבים.

בלמים – תעצרו מיד!

נסו לבלום את הרכב באופן פתאומי. האם הבלמים משמיעים רעשים? האם דוושת הבלמים נלחצת בקלות או שהיא מעט "ספוגית" וממשיכה לרדת גם אחרי שהפסקתם ללחוץ עליה? זוהי כמובן בדיקה שמצילת חיים ולכן חשוב לבדוק את הבלמים אצל מומחים לתחום.

פנסים – כי בחורף אנחנו בעצם רוב הזמן נוהגים בחושך

אם תחשבו על זה, שעון החורף מסדר לנו נסיעות לילה כבר בשעה 16:30. אם נוסיף לכך את הגשם המטפטף אין ספק שלפנסי הרכב תפקיד מרכזי.

חשוב לוודא שהנורות אינן שרופות, שהפנסים מכוונים, נקיים ואינם שבורים.

כדי לבדוק את מצב הפנסים אפשר פשוט לשבת ברכב, להפעיל את כל פנסי האיתות והבלמים ולבקש ממישהו שיעמוד בחוץ ויבדוק שהכול תקין.

המצבר – טיפוס רגיש!

הידעת? המצבר של הרכב שלך לא אוהב מזג אוויר קיצוני – חום וקור.

זו הסיבה שבימים חמים וקרים של השנה הרבה אנשים נתקעים בבוקר כשהרכב שלהם לא מניע (חוויה לא מומלצת בכלל, ברוב המקרים המוסכים עדיין סגורים ואתם כבר צריכים להגיע לעבודה).

כמובן שיש עוד המון מקום להרחיב ולעשות, אבל נשמור קצת מידע לפוסט הבא.

תוכן עניינים



מתלבטים? רוצים לדבר איתנו? הזינו מספר ונתקשר אליכם